Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní rozdíly v kompetencích českého a amerického manažera
Toman, Petr ; Koleňák, Jiří (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je identifikovat kulturní rozdíly, které na české a americké manažery působí. Zabývám se problematikou národní kultury, se zaměřením na Českou Republiku a Spojené státy americké. Dále se věnuji problematice podnikové kultury a interkulturnímu managementu. K analýze těchto témat jsem využil teoretických znalostí a dotazníkového šetření. Výstupem mé práce je doporučení kulturně příznačného stylu managementu pro manažery ČR a pro manažery USA v mezinárodním prostředí.
Intercultural Management in a Selected Company
Badinová, Eszter ; Gábová, Kateřina (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
This master’s thesis analyses intercultural management and communication in a Czech company operating internationally. The thesis uses a questionnaire survey to get a better insight in the cross-cultural communication between teams and team members in the company. It also contains proposals based on the evaluated data to improve the company‘s performance by helping employees overcome cultural differences.
Proces adaptace Nepálců na českou kulturu
Akai, Markéta
Tato bakalářská práce se věnuje procesu adaptace Nepálců na české kulturní prostředí. Zkoumá zejména, jak jsou Nepálci schopni se přizpůsobit životu v české společnosti a jaké změny tento proces vyvolává v jejich každodenním životě. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jež úzce souvisí s adaptací, jako je kultura, socializace, enkulturace a akulturace. Dále následuje téma samotné adaptace, její teorie a s ní související kulturní šok. Na závěr teoretické části je stručně popsán výzkum G. Hofstedeho, který slouží ke srovnání národních kultur. Konkrétně jsou porovnány hodnoty české a nepálské kultury. Interpretace výsledků rozhovorového šetření, kterého se zúčastnilo deset nepálských imigrantů žijících v České republice, jsou uvedeny v praktické části bakalářské práce. V neposlední řadě výsledky také ukázaly, jak nepálští účastníci výzkumu vnímají a reagují na české kulturní prostředí a jeho obyvatelstvo. Z výzkumu vyplývá, že se jeho participanti dovedou úspěšně adaptovat na českou kulturu.
Kulturní relativismus v time-managementu expatů v DHL Maastricht
Yuzkiv, Viktoriya ; Procházka, David Anthony (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Umění řídit správně čas je dnes klíčovou dovedností, která určuje jak profesní, tak kariérní úspěch. Abychom se naučili správně řídit čas, musíme nejdříve pochopit co ovlivňuje naše posuzování času, naši motivaci a které faktory určují naše životní cíle. Touto problematikou se zabýváme v této bakalářské práci. V teoretické části jsme popsali různé aspekty kultury, které ovlivňují náš time management. V praktické části jsme pomocí analýzy rozhovorů s respondenty z deseti různých zemí zkoumali, jestli tyto kulturní aspekty doopravdy ovlivňují time management jedinců a v jaké míře. Následně jsme vytvořili kategorie, tzv. různě velké skupiny jedinců, kteří si byli podobní v názoru na určitou problematiku. Po důsledné analýze rozhovorů jsme zjistili, že kultura má nepatrný vliv na time management respondentů a že time management kromě národních faktorů je ovlivněn i ostatními faktory jako je věk, fenomén genderové rovnosti, osobní zkušenosti, a v neposlední řádě i samotná osobnost jedince.
Působení mezikulturních modelů v reklamě
Maliňáková, Lucia ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá tématem působení mezikulturních modelů v reklamě. Teoretická část se věnuje definování a charakteristikám kultury a kulturních dimenzí. Dále popisuje a porovnává Hofstedeho model a model GLOBE. Vymezuje pojem reklama a její cíle a prostředky. Metodologie popisuje design skupinových rozhovorů, které jsou použity v praktické části práce. Cílem této práce je porovnat shodnost reakcí respondentů na prezentované televizní reklamy s Hofstedeho modelem. Za dílčí cíle si tato práce klade zjistit atributy reklamy, které respondenty nejvíce oslovují a vybrat reklamu nejvhodnější pro český trh na základě hodnocení respondentů.
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí: Praha 22.-23. září 2011 : sborník příspěvků
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR ; Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS) ; Ministerstvo kultury ČR ; Doležalová, Kateřina
Konference se zabývala dostupností uměleckého vzdělávání a jeho kvalitou. Byly uvedeny příklady dobré praxe a projekty kulturních institucí zaměřené na mimoškolní umělecké vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kulturně podmíněné rysy řízení s přihlédnutím k vybraným typům organizací
Botlíková, Anežka ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šafr, Jiří (oponent)
Práce ilustruje univerzálnost přístupu Schwartzovy teorie hodnot ve vztahu ke skupině lidí, jejichž kultura je předmětem zkoumání. Obsahuje výpočet hodnotových profilů celých národů Česka a Finska a hodnotových profilů pomáhajících profesí v těchto zemích, a to na základě dat Evropského společenského výzkumu z roku 2012. Na úrovni národů jsou tyto profily reprezentativní, na úrovni pomáhajících profesí jsou však pouze modelové - reprezentativní data nebyla k dispozici. Modeloví příslušníci pomáhajících profesí Česka přikládají ve srovnání se svým národním hodnotovým profilem větší význam všem základním hodnotám podle Schwartze. Ve Finsku tomu tak není u moci, úspěchu, samostatnosti, stimulace a bezpečnosti. Práce přichází s několika doporučeními pro případné výzkumy zabývající se vlivem národní kultury na organizační kulturu ve zdravotnických a sociálních zařízeních. Zdůrazňuje především potřebu kvalitních hodnotových profilů pomáhajících profesí, a to v podrobnějším členění. Důvodem je nastíněná možnost zohlednit v hodnotových profilech organizací rozdílné postavení jednotlivých profesí. Navrhuje rovněž hledat matematické vztahy mezi daty stejných zemí získanými podle rozdílných teorií - například mezi indexy těchto zemí v Hofstedeho dimenzích ajejich hodnotovými profily podle Schwartze. Takové...
Vytváření národní politické kultury v Čechách v letech 1848-1868, Pokus o přemostění mezi sociální a kulturní historií
Shinohara, Taku ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Hojda, Zdeněk (oponent) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Vytváření národně politické kultury v Čechách v letech 1848-1868 - Pokus o přemostění mezi sociální a kulturní historií - (Resumé) Taku Shinohara Předložená práce se zaměří na problematiku vytváření české národní společnosti hlavně na venkově v období po revoluci 1848 až do upevnění dualistické monarchie po ztroskotání fundamentálních článků. Proces vytváření české společnosti po zrušení poddanství lze časově rozdělit z hlediska dobové české měšťanské politiky i společenské situace na tři období: období od roku 1848 do 70. let 19. století, období do přelomu století a období do první světové války. Toto první období je charakterizováno zásadní proměnou venkovského společenství po zrušení poddanství a pozvolným pronikáním norem a životní kultury občanské společnosti. Politická mobilizace národního hnutí se neuskutečnila pevnou organizací politických stran, ale spíš volnou sítí lokálních honorací, především různými spolky a samosprávnými orgány. Práce zdůrazňuje, že politickou mobilizaci národních stran (národní poutě, slavnosti a jiné různé manifestace) v tomto období neumožnily jen politicky nebo zájmově stanovené cíle v úzkém slova smyslu, ale základní přeměna společenských vztahů a způsobu kulturně-společenského vnímání venkovského obyvatelstva. Revoluce roku 1848 sice z politického a mocenského hlediska...
Organizační kultura ve společnosti IKEA
Mičková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
Cílem diplomové práce je podat přehled o poznatcích v oblasti zkoumání kultury a na příkladu společnosti IKEA demonstrovat projevy organizační kultury, její vztah k národní kultuře a její význam pro podnikání obecně. Ve své teoretické části práce pojednává o kultuře obecně a jejím vlivu na členy společnosti. Popsány jsou mechanismy vzniku, vývoje a upevňování kultury a hlavní přístupy k jejímu zkoumání. Diskutován je vztah národní a organizační kultury a nejrozšířenější typologie organizační kultury. V praktické části práce je představena švédská kultura a styl řízení, společnost IKEA a její kultura. Se zaměstnanci dvou různých organizací IKEA (IKEA Česká republika - obchodní dům Zličín) a IKEA Hanim, spol s r.o. byly vedeny polostrukturované rozhovory za účelem zjistit jakým způsobem společnost svou kulturu šíří, do jaké míry jsou zaměstnanci s firemní kulturou seznámeni a její subjektivní význam pro zaměstnance. Klíčová slova: národní kultura, organizační kultura, IKEA.
Vliv kultury organizace na fungování organizace
Čekanová, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Práce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.